راهکار زندگی

راهکار زندگی

مهارت های خانه داری
راهکار زندگی

راهکار زندگی

مهارت های خانه داری

طرز تهیه رب انار خانگی

جالب است بدانید که رب انار علاوه بر اینکه یک چاشنی خوشمزه است، خواص بسیار زیادی هم برای سلامتی بدن دارد. رب انار موجب تصفیه خون، تقویت کبد، کاهش و کنترل قند خون و تقویت قلب و عروق می شود. همچنین برای افرادی که فشار خون بالا دارند، بسیار مفید بوده و به کنترل فشار خون کمک می‌کند. این رب حاوی پلی فنول و اسید اولایژیک بوده و موجب کاهش کلسترول بد خون شده و از رسوب چربی در عروق جلوگیری می‌کند. رب انار مانند خود انار ارزش غذایی بسیاری دارد؛ البته اگر از انار مرغوب و طی فرایند بهداشتی تهیه شود. پس چه بهتر که آن را به صورت خانگی درست کنید. تهیه رب انار خانگی اصلا دشوار و زمان‌بر نیست. تنها وسایلی که برای این کار نیاز دارید، گوشت‌کوب، چرخ گوشت و صافی است. برای تهیه رب انار خانگی دو روش وجود دارد: یا آب انارها را با چرخ گوشت بگیرید یا انار را بجوشانید و با گوشت‌کوب به دانه‌ها فشار بیاورید تا آب دانه‌ها درآید. در ادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه رب انار خانگی را به شما آموزش دهیم.

انارهشت کیلوگرم
آبسه لیوان
نمکیک قاشق غذاخوری

مرحله اول

انارها را بشویید و از وسط نصف کنید. سپس آن‌ها را دانه دانه کنید. تا جایی که امکان دارد سعی کنید پوست داخلی و سفید رنگ داخل انار، با دانه‌ها مخلوط نشود. در صورتی که تعداد انارها بالا باشد، اگر کمی از پوست سفید رنگ انار با دانه‌ها مخلوط شود ایرادی ندارد.

مرحله دوم

در یک قابلمه بزرگ، آب ریخته و دانه‌های انار را به آن اضافه کنید. زیر شعله را زیاد کنید تا آب بجوشد. زمانی که آب جوشید، زیر شعله را کم کنید. هر چند دقیقه انار را هم زده و سعی کنید با ملاقه یا کفگیر به دانه‌ها فشار بیاورید تا آب آن‌ها گرفته شود.

مرحله سوم

در حین جوشیدن، با گوشت‌کوب دانه‌ها را در قابلمه فشار دهید تا آب از دانه‌ها خارج شود. این کار را تا زمانی ادامه دهید که مقدار زیادی از آب دانه‌ها گرفته شود. سپس زیر قابلمه را خاموش کنید.

مرحله چهارم

محتویات قابلمه را از صافی رد کنید تا آب از دانه‌ها جدا شود. برای آب‌گیری کامل، دانه‌های داخل صافی را دوباره در قابلمه جدا با مقداری آب بریزید تا بجوشد و رب انار درجه دو به دست آید.

مرحله پنجم

آب انار خالص را که بعد از رد کردن دانه‌ها از صافی به دست آوردید، در یک قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید تا غلیظ شود. هر چند لحظه آن را هم بزنید تا رب انار ته نگیرد؛ چون در این مرحله آب سریع تبخیر می‌شود. در پایان غلیظ شدن رب، نمک را اضافه کنید.

مشاهده روش های دیگر کامل رب انار خانگی در لینک زیر:

https://jamejamonline.ir/fa/news/1277319/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%B1%D8%A8-%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D8%AA-%D9%88-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D9%87%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد